ترجمه قدیمی‌ترین مقتل امام علی (ع) پس از ۳۰ سال بازنشر شد پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت روز قلم رشد فروش سینما با پایان تجاوز اسرائیل به خاک ایران + جدول فروش نوید محمدزاده حساب اینستاگرامی خود را حذف کرد + عکس رویدادی برای ظهور استعدادها | گزارشی از اولین پیچینگ انجمن سینمای جوانان ایران در مشهد +فیلم اثر متفاوت محمود آزادنیا نقاش مشهدی برای ایران + عکس فراخوان جشنواره تئاتر اقتباس منتشر شد اجرای سوگوارانه حامد همایون در «خیمۀ هنر» سرنوشت فصل دوم سریال «وحشی» در هاله‌ای از ابهام حضور سلبریتی‌ها در هیئت‌های عزاداری محرم + عکس کتاب «میشل عزیز» منتشر شد سریال «زنجیره» در راه نمایش خانگی تاریخ اکران فیلم «زن و بچه» سعید روستایی تغییر کرد فیلم‌های سینمایی تلویزیون در روز‌های عزای سالار شهیدان (ع) (۱۲، ۱۳، ۱۴ و ۱۵ تیر ۱۴۰۴) + زمان پخش تولید ۷ مستند جنگ تحمیلی ۱۲ روزه در مرکز نهضت جواد قارایی: «اینترنشنال» زبان کثیف رژیم اسرائیل است از پایین‌خیابان تا محرم | مستند‌هایی برای زنده‌نگه‌داشتن حافظه شهری مشهد محسن چاوشی، علاج، دغدغه وطن و ادعایی که بی‌پاسخ نماند
سرخط خبرها

شهرآرا؛ رسانه مسئله محور

  • کد خبر: ۱۶۵۷۳۸
  • ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۹
شهرآرا؛ رسانه مسئله محور
گروه جامعه روزنامه شهرآرا در حوزه مسائل اجتماعی رسانه «مسئله محور» است.

یکم| همین که برای چهاردهمین سالروز انتشار روزنامه شهرآرا یادداشت می‌نویسیم بسیار مهم است، مگر یک شهر چند خبر می‌تواند داشته باشد که سال هاست روزنامه منتشر می‌شود. به نظر می‌رسد شهرآرا نشان داد مشهد از سایر شهر‌ها متمایز است، حداقل از این بابت که حتی شهرآرامحله دارد و هنوز آن قدر بی سوژه نشده که دست خبرنگارانش خالی باشد.

چهره ها، موضوع ها، اقدامات، چالش‌ها و از همه مهم‌تر هویت محلات مشهد به عنوان خرده فرهنگ‌ها هنوز از همان پویایی سال اول انتشار برخوردارند. این ویژگی اختصاصی مشهد است که هرروز روزنامه دارد. در دوره‌ای که همه چیز پایتخت زده شده و باید همه رسانه‌ها ملی و در مرکز باشد، شهرآرا سنگر استقامت در برابر الگویی فکری است که اهمیت چندانی برای زیست بوم قائل نیست؛ بنابراین شهرآرا از این منظر فرصت و پاسخ به یک مسئله اساسی در حیات رسانه‌های محلی است.

دوم| گروه جامعه روزنامه شهرآرا در حوزه مسائل اجتماعی رسانه «مسئله محور» است. شناسایی درست، سفیداندیشی در آسیب‌های اجتماعی و فرصت محوری به جای سیاه نمایی و ناامیدی از ویژگی‌های نگاه اجتماعی این رسانه به مسئله اجتماعی بوده و هست. متأسفانه بسیاری از رسانه‌ها در آسیب‌های اجتماعی «رسانه زده» اند و پیرو فضای رسانه‌ای ایجاد شده صرفا مشاهده گرا هستند.

گروه جامعه روزنامه شهرآرا با پیگیری سوژه‌هایی مانند مردان و زنان بهبودیافته از چنگ اعتیاد بیش از آنکه به آسیب اجتماعی پیرو فضای اجتماعی بپردازد، با گفتگو و بازنمایی زندگی نجات یافتگان نشان داد رسانه بیش از آنکه فقط هشداری و آمارگرا باشد، پیشرو در حل مسئله است و به دنبال مخاطب بیشتر از «برجسته سازی» تاریک خانه سوژه نیست بلکه تفسیرگرا، مسئله محور، مسئولیت گرا و مصلح اجتماعی است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->